بازدید 46
1

سه عادت بدی که شما باید برای موفق شدن کنار بگذارید

موفقیت یا عدم موفقیتی که باید برای یک کسب و کار بدست آورید و معیار قرار دهید بسته به نوع عاداتی است که شما در زندگی روزمره خود دارید.

از عادات کارآفرینان بسیار موفق پیروی کنید، این فرصت خوبی است تا شما نیز به یک کارآفرین موفق تبدیل شوید. عادات شخصی همیشگی که ممکن است بر یک کسب و کار تاثیر مثبت داشته باشد شامل تغذیه سالم، ورزش، پس انداز کردن پول و دادن یک دهم درآمد برای  کمک به دیگران است.

عادات کاری قوی ممکن است شامل تماس های منظم به مشتریان بدون تحت فشار قرار دادن آنها ( cold-calling: اولین تماس یا تماس سرد روشی است که در آن فروشنده یا بازاریاب، با هدف مشتری یابی برای اولین بار ارتباط حضوری یا تماس تلفنی برقرار می‌کند) ،  جلسات هفتگی و تفویض اختیارات باشد. صدها عادت حرفه ای و شخصی وجود دارد که باعث کسب و کاری بزرگ می شود اما متاسفانه برخی عادت بد نیز وجود دارند که در اکثر کارآفرینان بسیار ریشه دوانده است و به سختی از بین می رود. در چرخ فلک امروز از سه عادت بد  که ممکن است باعث از بین رفتن کسب و کارتان شود پرده برداشته ایم. برای دانستن این موضوع ما را همراهی بفرمایید.

  • شما به داستان ها توجه می کنید نه به حقایق

دو هفته پیش، شما به فروشنده برتر تان گفتید که کارایی اش  کمی پایین آمده و او باید روی بالا بردن کارایی خود کار کند.

از آن پس او در جلسات فروش هفتگی تان حضور نداشته است. داستانی که شما در این باره به خود می گویید این است که او عصبانی است و او احتمالا به دنبال پیدا کردن کار جدیدی در جای دیگری است. شما به خودتان می گویید که او دیگر به جلسات هفتگی تان اهمیتی نمی دهد.

این یک داستان است و احتمال زیادی جود دارد که درست نباشد.

حقایق این وضعیت این است که شما به او گفته اید باید کارایی خود را افزایش دهد و دو جلسه مربوط به فروش را نیز از دست داده است. بسیار آسان است تا داستان هایی را که به خودمان می گوییم با حقایق واقعیِ وضعیت جا به جا کنیم.

داستان ها احساسات را به وجود می آوردند و این باعث می شود ما واکنش نشان دهیم و این واکنش ها نیز بر اساس نتایجی هستند که نوعا از استنباط های نادرست بدست می آیند. برای اینکه رهبری موثر شوید نیاز دارید تا عادات داستان سرایی خود را کنار گذارید. در عوض، حقایق را از داستان ها جدا کنید و بر اساس آنچه مطمئنا می دانید، تصمیم بگیرید.

  • شما فقط به اعتقادات تان پایبندید

در اکثر موارد، اعتقادی که شما درباره هر چیزی دارید تحت تاثیر دیگران در طول زندگی تان به صورتی پایدار و محکم بنا نهاده شده است.

برای ساختن هر کسب و کاری باید نوآوری داشته باشید این بدین معنی است که شما باید درباره هر اعتقادی که دارید سوال کنید.

تونی هسیه (Tony Hsieh) مدیر عامل شرکت  Zappos  (بزرگترین کفش فروشی اینترنتی) به اینکه “مردم هرگز کفش را از طریق اینترنت نمی خرد چرا که آنها نمی توانند آن را در پای خود امتحان کنند” اعتقاد نداشت و بنابراین شرکت Zappos ساخته شد.

استیو جابز (Steve Jobs) به اینکه “گوشی موبایل صرفا می تواند برای مکالمه استفاده شود” اعتقاد نداشت. او به اینکه گوشی موبایل می تواند کامپیوتر، دوربین و ضبط صوت نیز باشد اعتقاد داشت ( استیو جابز در سال 1976 به همراه دوست اش استیو وزنیاک در 21 سالگی شرکت اپل را تاسیس کرد). یکی از سخترین عاداتی که نمی شود به آسانی کنار گذاشت اعتقاد به باورهای بی اساسی است که در طول زندگیتان با آن ها زندگی نموده اید. اگر بتوانید این عادت را کنار بگذارید مطمئن باشید که کسب و کارتان پیشرفت چشمگیری خواهد کرد.

  • شما انتقاد را نادیده می گیرید

 برای ساختن کسب و کاری عالی عزت نفس بالا لازم است. بایدبه این اعتقاد داشته باشید که  می توانید هر چیزی که در ذهنتان می گذرد را انجام دهید.

گفته می شود یکی از سخترین عاداتی که باید کنار بگذارید این است که شما اعتقاد دارید که خیلی بهتر از اینی هستید که نشان می دهید!! هنگامی که کارمند یا مشتری شما از محصول، سرویس یا خدمت تان انتقاد می کند. به راحتی می توان به عادات قدیمی برگردید و از افتخار این کسب و کار شگفت انگیزی که ساخته اید دفاع کنید.

500 تن از مشتریان شما نظر خوبی راجع به شما و محصولتان دارند و یکی از آنها نظر اش به طرز آشکاری وحشتناک است. به آسانی می توانید این یک نظر بد را در ذهنتان پاک کنید. اما اگر شما این عادتِ نادیده گرفتنِ انتقاد را کنار بگذارید فرصت خوبی به وجود می آید که از این یک نظر بد درس بگیرید و این نظر بد را با آن 500 نظر خوب ترکیب کنید.

منبع:  https://www.entrepreneur.com

در همین زمینه بخوانید:

فقط به خاطر پول درآوردن کار نکنید

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

admin

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات چرخ فلک

  • ایرانگردی
  • چهره ها
  • سبک زندگی
سفر به دریاچه پاک سقالکسار در شمال

سقالکسار ، پاک ترین دریاچه ایران

2 سال پیش
عمارت موزه مردم شناسی ارومیه در میدان ایالت

عمارت موزه مردم شناسی ارومیه

3 سال پیش
سفر به کلوت های شهداد کرمان

کلوت های شهداد ؛ شگفتی های طبیعت ایران

3 سال پیش
شگفتی های طبیعت ایران تنگه زبان مار در کرمان

تنگه زبان مار در کرمان؛شگفتی های طبیعت ایران

3 سال پیش
چهره های مشهور و سفر با هواپیمای شخصی

چهره های مشهور که با هواپیمای شخصی خود سفر می کنند

4 سال پیش
25 خواننده محبوب ایرانی با بیشترین فالوور

25 خواننده محبوب ایرانی با بیشترین فالوور

4 سال پیش

10 عکس غیرمنتظره از سلبرتی ها در حال پیاده شدن از هواپیمای شخصی شان

4 سال پیش

۱۷ نکته موفقیت از زبان بیل گیتس

4 سال پیش
چرا باید به موزه برویم

چرا باید به موزه برویم؟

3 سال پیش
فنگ شویی در سفر

فنگ شویی در سفر

3 سال پیش

کافه کارتونی که مثل رویاهای دوران کودکی است

4 سال پیش

ماتریوشکا عروسک روسی

4 سال پیش